Retroplay Köpvillkor
Varor
Retroplay säljer följande varor: Nintendo 8-bit, Supernintendo och Nintendo 64 originalspel konsoler och tillbehör.
Varorna är "refurbished", dvs rengjorda, kontrollerade och snyggt förpackade.
Sortimentet kommer löpande att utökas.
Kunder
Retroplay säljer både till privatpersoner, företag, kommun/landsting och återförsäljare.
Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Retroplay tillämpar reglerna om vinstmarginalbeskattning (VMB) på begagnade varor.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Betalningssätt
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
1. Klarna Checkout:Faktura, Delbetalning,Kampanj, Kort eller Internetbank
2. Paypal: Visa, Mastercard, American Express
3. Förskottsbetalning till konto/Bankgiro i SEB
4. Postförskott. Betala kontant eller med kort när du hämtar ditt paket. Avgift 155 kr tillkommer.
5. Klarna Faktura för företag/återförsäljare, landsting och kommuner.
Fraktsätt
Vi har två fraktsätt beroende på paketets vikt och storlek:
1. Posten brev: Vid beställning under 1000kr
2. DB Schenker paket: Vid beställning av konsoler samt order över 1000kr
Fraktkostnad
För order understigande 1000kr debiteras 79 kr i frakt. Order överstigande 1000kr är fraktfri.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.
Du har inte ångerrätt om du har brutit försegling eller spelat det spel eller konsol som du erhållit.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Garantier
Vi lämnar 1 års garanti på alla produkter. Originalkvitto ska sparas för att garantin ska gälla. Vid ingrepp/modifierng av köpt produkt förverkas garantin.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Leveranstid
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. Varor har normalt två olika lagerstatus samt leveranstid:
1. I lager (leverans inom 3-4 dagar)
2. Beställningsvara (Leverans normalt inom 3-4 veckor)
Avvikande leveranstid mot ovan meddelas via email.
Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
I övrigt följer vi reglerna i Distansavtalslagen.
GDPR
Den 25 maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES - länder. Vår vårksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.
För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behvöer vi samla in en del personuppgifter. Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla vtal gentemot våra kunder. Desstutom lagras personuppgifter i fakturerings- och marknadsföringssyfte.
Personuppgifter lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väler att få e-postutskick lagras er mailadres i en e-postlista.
Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registerarde rättigheter. Evalent som är vår leverantör tillhandahåller även ett avtal där dom förbinder sig att uppfylla kraven GDPR ställer.
Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.
- Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade.
- Du har rätt att bli raderad ur olika register.
- Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter.
- Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar
- Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.
Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionens hemsida: https://www.datainspektionen.se